10 årgang informationsmøde

Indbydelse til informationsmøde om Skipper Clement Skolens EuroClass/10. klasse 2024/25

Alle forældre og elever på ventelisten til vores populære EuroClass/10.klasse 2024/25 samt andre interesserede inviteres til informationsmøde på Skipper Clement Skolen.

I vil her have mulighed for at høre nærmere om skolen og den efterfølgende optagelsesfase for indskrivningen.

Mandag d. 11. september 2023 kl. 19.00 – 21.00 i skolens hal.

Skipper Clement Skolen
Gammel Kærvej 30, 9000 Aalborg

Dagsorden:

• Velkomst v/skoleleder Peter Würtz.
  • EuroClass – Aftenens program og generelt om dagligdagen i EuroClass v/koordinator Claus Gaihede.
  • Idrætsklasse – nyt tiltag med mulighed for fx morgentræning i idrætsklubben før skolestart alle tirsdage og torsdage.
  • Særlige fag i EuroClass:
    1. Eurostudies v/Claus Gaihede.
    2. Get Ready v/Claus Gaihede.
    3. Miljø v/Anders Davidsen.
    4. Fysik/kemi v/Anders Davidsen.
  • Studietur til Hannover, Bruxelles og Oxford v/Anne Marie Wittusen.
  • Elevernes indlæg v/Christian og Mathilde.
  • IGCSE exams – engelsk og tysk v/ Anne Marie Wittusen.
  • Orientering om skolepenge v/Peter Würtz.
  • Optagelsesprocedure v/Claus Gaihede.
  • Afslutning v/Peter Würtz.
  • Spørgsmål…..

Der er behov for en tilbagemelding senest mandag d. 11-09-23.

Her har vi brug for at vide:

• om I deltager
  • om I deltager og er interesseret i idrætsklasse
  • om I desværre ikke deltager, men stadig er interesseret i vores 10. klasse
  • om I desværre ikke deltager, men stadig er interesseret i vores idrætsklasse

For tilmelding følg dette link: https://skipperen.nemtilmeld.dk/76/

Vi glæder os til at se jer på Skipperen

Vidste du

• at Skipper Clement Skolen opretter fire 10. klasser, der populært kaldes EuroClass.
  • at EuroClass de seneste år har været så efterspurgte og populære, at vi til sidst har måttet melde ”Udsolgt”. Så hvis du ønsker en plads, er det en god ide at melde dig ind allerede ved infomødet. Vi har plads til 96 elever i EC.
  • at hvis du har stor interesse i sport og dyrker sport på et seriøst niveau, så kan du komme i en klasse, hvor der tirsdag og torsdag morgen er plads i skemaet til morgentræning.

Vidste du også

• at vi vægter, at der er tid til den enkelte elev, og vi derfor har en lavere max-normering med antal elever pr klasse ift. sammenlignelige skoler.
  • at vi har ekstra fokus på såvel den stærke samt den svage elev med bl.a. niveaudelt undervisning i matematik, engelsk og tysk.
  • at vi er på en to ugers studierejse til Hannover, Bruxelles og Oxford. Indholdet på studierejsen er en del af vores pensum i 10. klasse.
  • at vi har linjefagsuddannede lærere i alle fag og høj faglighed.
  • at vi har flotte prøveresultater i alle vores afgangsklasser, som i alle fag ligger en del over landsgennemsnittet.
  • at oven på vores stærke faglige profil er der et fokus på faglig og personlig udvikling samt tætte sociale fællesskaber og aktiviteter på tværs af klasserne.
  • at vi får rigtig mange fine tilbagemeldinger fra ungdomsuddannelserne på, at vores elever er godt forberedte på livet efter grundskolen.
  • at vi samarbejder med Carinas Køreskole, så eleverne kan tage deres kørekort på skolen med deres klassekammerater.
  • at det er utrolig nemt at komme til skolen med offentlige transportmidler – såvel bus som tog.
  • at vi er skolen for dem, der vil. Vi stiller krav og har en forventning om, at den enkelte gør det bedste, han/hun kan.

Vil du vide mere

så kom til Informationsmødet mandag den 11. september 2023 kl. 19.00-21.00.

Du er også meget velkommen til at kontakte 10. klasse-/EuroClass-koordinator Claus Gaihede på: Mobil 2227 9043 – eller mail:

[email protected]

Du kan også kontakte afdelingsleder Kennet Andersen på: Mobil 4132 0059 – eller mail: [email protected]